This site runs best with JavaScript enabled.

Senior Software Developer

Ascendant, Inc; Jul 2013 -> Feb 2019

ScalaLiftGOAngularJSJavascriptMarkoJSDockerMongoDB

Compliance & Risk Management, Solved

Recommendations

  • Letter of RecommendationNeil Visnapuu, Managing Director, Ascendant, Mar 2019

Scala & Lift Consultant

Twisp, Inc; Mar 2013 -> Jul 2013

ScalaLiftMySQLSqueryl

Scala, Lift & MySQL. Kind of a personalized wayback machine.

Scala & Lift Consultant

Underscore Consulting; Nov 2012 -> Apr 2013

ScalaLiftMongoDBCloudbees

Scala & Lift projects with the awesome folks at Underscore Consulting.

Recommendations

  • Senior Software Consultant for the TagTrail project

    We worked with Torsten in on an innovative real-time interactive NFC platform for a US corporation. It was a pleasure to work with him. He brought technical knowledge, especially with Lift, Scala, and Angular. He worked with the customer to understand their needs. As well as generally contributing to the project, he took on responsibility for (and delivered) a rich reporting tool.

    Richard Dallaway, Partner Underscore Consulting LLP

Software Supplier

WKS Group; Sep 2011 -> Dec 2015

JavaAGYNAMIX

WKS Group uses several AGYNAMIX' Net-Herald signal monitoring and broadcasting software installations.

Senior Software Developer

Sgrouples, Inc; Sep 2011 -> Sep 2012

ScalaLiftJavascriptMongoDB

Formerly sgrouples.com. Scala, Lift & Mongo DB. MeWe is a privacy conscious social network.

Recommendations

Software Supplier

B+N Automation; Sep 2009 -> Sep 2009

JavaAGYNAMIX

B+N Automation uses AGYNAMIX' Net-Herald signal monitoring and broadcasting software.

JSF Developer

1822direct Sparkasse; Apr 2009 -> Jul 2009

JavaJBossTomcatJSF

Java & JSP. Wrote a frontend for processing customer printables.

Software Developer

T-Systems SL SI; Jan 2005 -> Sep 2011

JavaJBossOracle

Lots of projects, lots of experience. Java, Oracle & large servers.

Recommendations

  • Projekt C++ und Java-Programmierung, 07/98 - 03/02

    Der Consultant kennt sich gut mit C++ und Java aus, er arbeitet souverän mit den Konzepten objektorientierter Programmierung. Alle Arbeiten wurden zu unserer vollsten Zufriedenheit termingerecht fertiggestellt. Über die konkrete Programmieraufgabe hinaus bewies der Consultant im Rahmen seiner Tätigkeit ein hohes Engagement. Durch ihn wurden Fehler und Verbesserungspotentiale in Anforderungen und Umsetzung aufgezeigt. Er unterstützte seine Kollegen auch über seinen Aufgabenbereich hinaus. Die Zusammenarbeit war sehr angenehm, der Consultant war eine Bereicherung für das Projektteam. Ich würde sehr gern wieder mit dem Consultant zusammenarbeiten.

    Projektleiter, T-Systems, Jan 2005
  • Projekt Verschiedene Projekte im Bereich C++ und Java, 11/96 - 01/05

    Der Freiberufler verfügt über ein sehr breites Spektrum technologischen Wissens. Als Architekt und Entwickler arbeitete er souverän mit den Konzepten objektorientierter Programmierung. Alle Arbeiten wurden zu unserer vollsten Zufriedenheit termingerecht fertiggestellt. Über die konkrete Programmieraufgabe hinaus bewies er im Rahmen seiner Tätigkeit ein sehr hohes Engagement. Durch ihn wurden Fehler und Verbesserungspotentiale in Anforderungen und Umsetzung aufgezeigt. Er unterstützte seine Kollegen auch über seinen Aufgabenbereich hinaus. Die Zusammenarbeit war sehr angenehm. Er war eine Bereicherung für das Projektteam.

    Project Center Team Leiter, T-Systems GEI GmbH, Feb 2005

Software Developer

G & K Datensysteme GmbH; Apr 1995 -> May 1996

MS-DOSCPascal

Software Developer

Leicher GmbH; Feb 1994 -> May 1994

MS-DOSC++

Software Developer

Jahn Büroorganisation; Mar 1993 -> Jul 1993

MS-DOSPascal